Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
5°C
NED.
16°C
0°C
Oceni objavo

Moško petje včeraj, danes, jutri

V soboto in nedeljo, 12. in 13. maja, se je v Vipavski dolini odvijal mednarodni pomladni festival petja, ki ga že četrto leto zapored organizira Moški pevski zbor Srečko Kosovel Ajdovščina. Letošnji festival je bil posvečen moškemu zborovskemu petju v različnih sestavih in oblikah: od fantovske do moške zasedbe, od kvinteta do vokalnih skupin in zborov.
Uvod v festival je v Vipavskem Križu predstavljal strokovni posvet na temo Moško petje včeraj, danes, jutri. Po pozdravnem nagovoru župana Občine Ajdovščina Tadeja Beočanina in uvodnih besedah predsednika zbora Srečko Kosovel Martina Gregorca je besedo prevzela moderatorka okrogle mize, režiserka na Radiu Trst A, pevka in zborovodkinja Tamara Stanese, ki je s svojim strokovnim pristopom še dodatno obogatila debato. Na okrogli mizi so sodelovali zborovodje sestavov, ki so nastopili na festivalu (Andrej Makor, Mira Fabjan, Iztok Kocen in David Bandelj, pridružil se jim je še dirigent Stojan Kuret). Posvet je načel kar lepo število tem in težav: kako naj si zborovodja zastavlja cilje oz. jih tekom sezone tudi prilagaja; kako izbrati sestavu primeren program; kako se soočiti z mutacijo glasu pri fantih; vključevanje dečkov in fantov v otroške in mladinske zbore ... Vsi prisotni so soglašali, da je v Sloveniji največja težava v tem, da imajo srednješolci le malo možnosti, da se vključijo v kak zborovski sestav. Posledice so vidne kasneje, ob vpisu na fakulteto, ko je potrebno ponovno oz. znova vlagati v vokalno tehniko in izobraževanje pevcev. Debata se je mestoma kar razživela in so se vanjo dejavno vključevali tudi številni prisotni.

Skratka, posvet je je ponudil tako razpravljalcem kot udeležencem marsikatero izhodišče za razmislek oziroma predlog za bodoče delo.

Na prvem koncertu v grajski kleti v Vipavskem Križu se je predstavilo šest skupin. Večer so odprli gostitelji, sledil je nastop kvinteta Vintgar iz Blejske Dobrave, ki je občinstvo presenetili s svojo sproščenostjo in dovršeno interpretacijo. S svojim mladimi glasovi je navzoče navdušila Fantovska skupina Devin-Nabrežina, ki jo sicer vodi Mirko Ferlan, ga je pa tokrat nadomestila Mira Fabjan. Oktet Žetev iz zgornje Savinjske doline je kljub okrnjeni zasedbi zelo ubrano zapel nekaj skladb iz 'železnega' repertoarja za moške zbore. S svojo mladostno svežino in zagnanostjo so pevci Primorskega akademskega zbora Vinko Vodopivec z zborovodjo Iztokom Kocenom počastili tako Vipavsko dolino s Simonitijevo Na Vipavskem, kot tudi skladatelja Vinka Vodopivca, po katerem je zbor poimenovan. Kot zadnja je nastopila Skupina Claudio Monteverdi iz Rude (Italija) pod vodstvom Mire Fabjan z izbranimi skladbami na temo Ljubezenska pisma v glasbi.

V nedeljo, 13. maja, je v cerkvi Marije tolažnice žalostnih v Logu pri Vipavi potekal drugi večer Festivala s sakralno glasbo. Uvodoma je zapel Moški pevski zbor Srečko Kosovel Ajdovščina pod vodstvom Andreja Makorja, ki je izredno ubrano in prefinjeno izvedel skladbo Beati mortui Felixa Mendelssohna Bartholdya. Sledil je krstni nastop fantov Mešanega mladinskega zbora Emil Komel iz Gorice (Italija) pod vodstvom Davida Bandlja, ki so s svojimi pretanjenimi glasovi nadvse očarali občinstvo. Tudi na nedeljskem koncertu je nastopila Skupina Claudio Monteverdi iz Rude pod vodstvom Mire Fabjan. Kot zadnji pa je pred občinstvo stopil Slovenski oktet, ki velja za najbolj reprezentativen slovenski moški vokalni komorni ansambel v Sloveniji. Iz širokega in raznolikega repertoarja okteta je umetniški vodja Jože Vidic za priložnost izbral med drugim tudi dela umetniškega vodje festivala Andreja Makorja.

Še to, obe prizorišči sta bili povsem zapolnjeni z ljubitelji zborovskega petja od blizu in daleč.

K uspehu IV. Mednarodnega pomladnega festivala petja so pripomogli Občina Ajdovščina, Javni sklad za kulturne dejavnosti, Zveza kulturnih društev Ajdovščina in Krajevna skupnost Vipavski Križ.

Mednarodni pomladni festival petja v organizaciji Moškega pevskega zbora Srečko Kosovel Ajdovščina je letos privabil res številno in raznoliko občinstvo, tako iz Vipavske doline kot tudi iz bolj oddaljenih krajev in iz Italije ter številne pevce in priznane dirigente.

Oglejte si tudi