Drugi dan pa so se odpeljali na parkirišče Počivalo, se obuli v pancerje, nadeli smučke in se s šestsedežnico odpeljali na vrh smučišča. Glede na znanje smučanja so bili učenci razporejeni v sedem skupin. V štirih skupinah so bili učenci začetniki. Ti so osvajali osnove smučanja, ostali pa so svoje smučarsko znanje nadgrajevali. Sledilo je ogrevanje, ponovitev pravil za varno smuko in spust v dolino. Dejavnost je potekala dopoldne in popoldne. Med smučanjem so imeli kosilo v restavraciji Alpska perla.
V štirih dneh so se naučili zimskega športa in se srečno spuščali tudi po zahtevnejših progah. Praktične vsebine so bile prilagojene posameznikom in realizirane po programu posamezne skupine. Učenci so imeli možnost napredovati v višjo skupino glede na pridobljeno znanje.
Poleg smučanja so izvedli še druge dejavnosti. Obiskal jih je predsednik prosvetnega društva Novaki, Davorin Purgar, in udeležence seznanil z zgodovino novaške lok smučke, z opremo za tovrstno dejavnost in z načinom smučanja. Tudi učenci so se preizkusili v vožnji z njo.
V muzeju Cerkno so si ogledali razstavo Pust je kriv! – pripoved o cerkljanskih laufarjih. V muzejski koncertni dvorani so imeli dve predstavitvi. Najprej jih je zgodovinar Sandro Oblak preko računalniške predstavitve popeljal v bolnico Franjo, kjer so spoznali mnogo zgodovinskih dejstev. V nadaljevanju je literarno-fotografski sprehod po Franji in okolici predstavila slovenistka Anica Svetik. Zelo zanimiva so bila Franjina pisma, kjer razkriva svojo življenjsko pot. Spoznali so kar nekaj narečnih izrazov in se poizkusili v prevajanju. Nekatere dejavnosti pa so izvedli v šoli Cerkno. Najprej so si ogledali Brunarico obnovljivih virov energije in spoznali njene značilnosti in prednosti. V nadaljevanju so spoznavali obnovljive vire energije ter izdelali preprosto vozilo na zračni pogon. V naslednji delavnici so v model hiše razporedili svetila in naredili električne kroge v različnih izvedbah. Delo je bilo uspešno opravljeno, ko so luči svetile in se je vetrnica vrtela. Ob poskušanju na konkretnih materialih so tudi ugotavljali, katere snovi so prevodniki in katere izolatorji.
Večere so izkoristili še za pohod do spomenika padlim na Brcah, za kopanje v bazenu, urejanje sob, za branje, družabne igre, pisanje pisem in razglednic, našle pa so se tudi drobne nagajivosti.
Na zaključnem večeru so se udeleženci šole v naravi predstavili z raznimi točkami. Sledila je podelitev priznanj za najbolj urejeni sobi in uspešno opravljeno zimsko šolo v naravi.
Učenci so pridobili res veliko splošno uporabnih znanj in praktičnih veščin za življenje, saj so se navajali na samostojnost. Razvijali so pozitiven in odgovoren odnos do okolja in zdravega načina življenja ter odgovornost za lastno varnost.