Logo MojaObčina.si
DANES
13°C
4°C
JUTRI
13°C
2°C
Oceni objavo

KULTURA BRANJA

NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA OD 8. SEPTEMBRA DO 8. OKTOBRA

 

 » Nacionalni mesec skupnega branja smo osnovali Bralno društvo Slovenije, Društvo Bralna značka Slovenije – ZPMS, Društvo slovenskih pisateljev, Mariborska knjižnica, Mestna knjižnica Kranj, Mestna knjižnica Ljubljana, Slovenska sekcija IBBY, Združenje slovenskih splošnih knjižnic in Zveza bibliotekarskih društev Slovenije.

S prvim Nacionalnim mesecem skupnega branja želimo predstavili skupno delovanje, ki bo prispevalo k boljšemu prepoznavanju pomena bralne pismenosti in bralne kulture na nacionalni ravni ter omogočilo celovitejšo nacionalno skrb za to pomembno področje. Z NMSB se vključujemo tudi v gradnjo nacionalne mreže, ki se na podlagi predloga Nacionalne strategije za razvoj bralne pismenosti vzpostavlja že v letu 2018. Dolgoročni cilj nacionalne mreže je dvig bralne kulture in bralne pismenosti vseh prebivalcev v Sloveniji, v slovenskem zamejstvu in med Slovenci po svetu

Akciji smo se pridružili tudi mi.

Učenci so uživali ob branju knjig na šolski »bralni plaži«. Zelenica je postala oaza branja in zadovoljstva.

Zapisali so vtise oz. ugotovitve, občutja …

 

DEVETOŠOLCI

 

Berem, ker mi je branje v užitek, ker se ob branju sprostim in pozabim na vsakdanje skrbi.

Berem, ker mi je to v veselje in ko berem izgubim stik z realnostjo in sem lahko, kjerkoli si želim.

Berem, ker se ob branju zabavam in si krajšam prosti čas.

Berem, ker se ob branju sprostim in uživam. Rada odtavam v druge svetove.

Berem, ker mi je včasih dolgčas ali pa mi na misel pride želja po branju kakšne knjige, ki se mi zdi zanimiva, ali pa sem jo pred leti že prebrala in bi takšno doživetje spet rada našla v knjigi.

Z branjem odkriješ nove in nove svetove in izveš veliko novega ter si krepiš besedni zaklad.

Berem, ker mi je branje zanimivo. Prav tako se lahko ob branju knjig sprostim.

Berem, ker me knjiga zanima in ker je poučno. Včasih pa tudi zaradi šole.

Berem, ker se skušam vedno naučiti česa novega in da širim svoj besedni zaklad.

Berem, ker se lahko vsaj za trenutek odpravim v katero koli deželo in se lahko prepustim občutkom.

Berem, ker se z branjem naučim veliko novega in si širim besedni zaklad. Berem pa predvsem zato, ker so mi knjige zanimive.

Berem, ker se ob tem sprostim, se spočijem in se zabavam.

 

Med branjem se počutim sproščeno in vživeto v knjigo. Ko preneham brati, se prav tako počutim zelo dobro.

Med branjem se počutim zelo dobro, predvsem takrat, ko me kakšna knjiga še posebej pritegne.

Med branjem vedno razmišljam o tem, kaj se bo zgodilo v nadaljevanju, po branju pa sem nekoliko žalostna, da knjiga ni daljša.

Med branjem se po navadi počutim sproščen in miren, kot da sva na svetu le jaz in tista knjiga.

Med branjem mi je včasih dolgočasno, spet drugič pa zanimivo. Po njem se večinoma počutim tako, kot po narejeni domači nalogi.

Med branjem se počutim zelo dobro, saj me vedno zanima konec; po branju sem sproščen.

Med branjem sem zaradi dogajanja na trenutke začudena, vznemirjena. V začetku branja se mi zdi vse malce dolgočasno, po njem pa po navadi razmišljam o koncu in o tem, kaj bi se še lahko zgodilo.

Med branjem z zanimanjem sledim vsaki stvari in se sprostim.

Počutim se sproščeno, po branju še razmišljam o dogodkih, ki sem jih prebrala v knjigi.

Če mi je knjiga res všeč, se mi zdi to v tistem trenutku najpomembnejša stvar. Po branju knjigo v mislih preletavam vedno znova in znova.

Sem brez skrbi, saj se znajdem v nekem drugem, po navadi nadrealističnem svetu. Tudi po branju se počutim dobro, saj premišljujem o dogodkih iz knjige.

 

Marsikdaj se o kakšni knjigi ne pogovarjam z nikomer. Kadar pa se o knjigah s kom pogovarjam, so to največkrat moje sošolke ali prijateljice, včasih tudi s starši.

Jaz se o knjigah ne pogovarjam.

Edino v šoli pripovedujem in pišem obnove knjig.

O knjigah se pogovarjam s sestro, seveda kadar ima čas.

Najraje se o knjigah pogovarjam z mamo, saj me ona najbolj razume.

 

Ne maram knjig, ki so dolgočasne in v njih ni akcije ali zanimivega dogajanja.

Ne maram nesmiselnih knjig, dolgočasnih knjig.

Ne maram preveč »pocukranih« knjig ter tistih, katerih konec je dvoumen.

Ne maram potopisov, knjig brez čustev; knjig ki se vlečejo v neskončnost.

Ne maram knjig, ki govorijo o znanstveni fantastiki, kriminalk.

 

Branje mi koristi:

-          pri širjenju besednega zaklada in bujni domišljiji

-          pri pisanju spisov

-          pri splošni razgledanosti

-          pri znanju

-          pri spoznavanju zgodovine

-          pri sproščanju, pri izgovorjavi besed

-          pri pouku slovenščine

-          v šoli

-          pri spoznavanju lepot slovenščine

-          pri učenju in moji nadaljnji poti v življenju

-          pri učenju novosti

 

 

NASLOVI KNJIG, KI JIH IMAJO UČENCI V DOMAČI KNJIŽNICI

 

Harry Potter, Otok prekletstva, In zmaj je pojedel sonce, Gospodar prstanov, Izgubljena luč, Spletna punca – 1., 2.,3. del, Kit na plaži, Trinajst razlogov, Krive so zvezde, Somrak, No in jaz, 5 prijateljev, Angelo, Učitelj, Snežak, Umori v živo, Nočni zalezovalec, Igra, Kdo si, Aljaska?, enciklopedije, Atlas sveta, Atlas živali, Otrok brez imena, Medvedek Pu, Racman Jaka, Miki Miška, Policija, Alex Rider, Nikogaršnji fantje, Kot v filmu, Ime mi je Damjan, Cvetje jeseni, Dragulji iz Medine, Skrivnostni zdravnik, Rajski otok, Mi otroci s postaje ZOO

 

 

OSMOŠOLCI

To je bil dogodek, ko smo šli ven iz šole, položili na tla podlago za sedenje in brali. Bilo je tiho, le narava se je slišala in kaka obrnjena stran. Čeprav nisem ostal ves čas tam, vem, kaj se je dogajalo. In bil je čas, ko se sprostimo.

 

Bilo mi je zelo super, zelo dober občutek je brati zunaj. Brala sem knjigo Ljubezen ali ples. Med branjem je čas zelo hitro minil. Upam, da se bo branje »na plaži« spet ponovilo. Zelo sem uživala med to uro slovenščine.

 

Brala sem knjigo Od RTM do WTF. Bilo je bolj zanimivo kot branje v razredu. Bolj sem uživala ob branju in bi to še ponovila.

 

Brala sem knjigo o slepem dečku, ki je potoval na Kitajsko. Zamisel o branju »na plaži« mi je bila všeč, ker se ob branju sprostiš in odmisliš šolo. Zraven tega smo brali zunaj na brisačah, kar je bilo še bolj zanimivo.

 

Tako branje bi morali večkrat ponoviti. Menim, da so tudi sošolci uživali v tem. Učiteljice so si to dobro zamislile in nas s tem skušale vpeljati v domišljijo, da smo zares na plaži.

 

Branje na »plaži« mi je bila dobra sprememba, saj smo to uro preživeli na svežem zraku ter brali knjige po lastni izbiri. Bilo mi je super, nekaj drugačnega. Tako sem tudi odmislila stvari in se posvetila besedam ter zgodbi knjige.

 

Brala sem knjigo Morrisa Gleitzmana Nekoč. Ideja o branju »na plaži« se mi zdi zanimiva in inovativna. Takšno branje nadomesti pravi pouk in je zanimivejše, saj si knjigo lahko izbereš sam, zraven tega smo se sprostili na svežem zraku.

 

SEDMOŠOLCI

Na »plaži« sem bila vesela in vznemirjena, saj me je zanimalo, kaj se bo zgodilo. Brala sem knjigo Ljubezen ali ples.

 

Na »plaži« sem brala knjigo Ledeni ugriz. Takrat sem uživala in rada bi, da bi branje na »plaži« ponovili, da bi več časa brali – ne samo 45 minut.

 

V petek smo se odpravili pred šolo, kjer smo si predstavljali plažo. Bilo je lepo in sproščujoče. Odmislila sem skrbi in se vživela v knjigo Krvne vezi.

 

Počutil sem se odlično, saj je knjiga bila zanimiva, zabavna. Naravo imam zelo rad. Všeč mi je, ko beremo zunaj in to bi lahko ponovili.

 

Bilo je zabavno, imel sem knjigo Zakaj pes maha z repom, ker imam rad živali.

 

Počutila sem se sproščeno, saj mi je nežen veter pihal v lase. Slišalo se je šumenje listja, brala sem knjigo Rosni zaliv in med branjem sem se zatopila v knjigo, kot da sem v njej. Ko smo se vračali v šolo, nisem želela oditi, saj mi je bilo to »branje« na plaži v užitek.

 

Pretvarjali smo se, da smo na plaži. Uživala sem.

 

Počutila sem se zbrano in pustolovsko. Bilo mi je všeč, saj rada berem. Brala sem knjigo Nekdo od nas laže iz ptujske knjižnice.

 

Bil sem sproščen, bral sem knjigo pravljic.

 

Prebral sem Ni konec sveta. Počutil sem se, kot da sem v knjigi.

 

Bral sem knjigo o Goranu Dragiću. Bilo mi je zelo zanimivo, branje me je sprostilo.

 

Bral sem knjigo o Cristianu Ronaldu. Bralno »plažo« bi še ponovil. Ob branju sem razmišljal, da bi tudi jaz postal tako dober igralec, kot je Ronaldo.

 

Na »plaži« sem se počutila, kot bi bila v knjigi. Imela sem se lepo in uživala. Brala sem knjigo Nič.

 

Počutil sem se sproščeno, svobodno. Bral sem knjigo Pet prijateljev in sem užival kot šesti prijatelj. Želim, da bi to še kdaj ponovili, saj je dosti bolje, kot sedenje v razredu in pisanje nalog.

 

ŠESTOŠOLCI

Brala sem Strašno Magdo, bila sem čisto v svojem svetu, četudi ne berem preveč rada. Bilo mi je všeč, ker smo bili zunaj.

 

Na bralni »plaži« sem brala zanimivo knjigo o živalih. Jaz sem prebrala dve zgodbi: ena je bila o mravljah, druga pa o kunah. Naenkrat je bilo ure konec in pospravili smo brisače, plaža pa je izginila do naslednjič.

 

V petek smo pri uri slovenščine brali »na plaži«. Morali smo prinesti svojo knjigo in brisačo. Tako smo odšli na dvorišče šole in sedli na brisače. Začeli smo brati. Jaz sem brala knjigo iz knjižnice Klementina in pismo, ki je bila zelo zanimiva. Bilo mi je zelo zanimivo in to bom ponovila doma.

 

Bral sem Butalce Franeta Milčinskega. Ko sem bral na zraku, sem se počutil super. Ta oblika branja je verjetno tudi boljša za možgane, kot če bi bral v zaprti sobi ali učilnici.

 

Ob branju knjige sem se počutila sproščeno. Bilo mi je lepo, ker sta bila tišina in mir pa tudi knjiga je bila zelo zanimiva.

 

Jaz sem bral Zgodbe iz Amerike.

 

Bral sem svojo najboljšo zgodbo Robin Hood.

 

14. 9. 2018 smo pri uri slovenščine imeli svojo »plažo« s knjigo. Prinesla sem knjigo Dekle z belim psom, ki jo je napisala pisateljica Anne Booth. Bilo mi je všeč, ker smo brali zunaj. Z veseljem sem brala, a na žalost je čas prehitro minil. Upam, da bomo lahko še kdaj ponovili.

 

Brala sem knjigo Tisoč in ena noč. Še večkrat bom brala zunaj, saj se mi zdi sproščujoče in zanimivo.

 

Počutila sem se umirjeno, sproščeno, skratka dobro. Brala sem zelo poučno knjigo o konjih in jo tudi doma rada berem. Na bralni »plaži« je bilo tudi udobno.

 

Brala sem Otilijo na morju. Doma ležim na postelji in nisem zunaj.

 

Brala sem Piko Nogavičko. Ob tem sem se počutila super. Branje na »plaži« bi še kdaj ponovili.

 

Bral sem knjigo Beli očnjak. To branje mi je bilo všeč, ker sem se imel dobro. V knjigo sem takoj »not padel«, ker je bila zelo zanimiva.

 

Moja knjiga je govorila o štirih prijateljih. Bilo mi je lepo, bili smo zunaj in brali. Knjigo bi prebral do konca, pa ni bilo časa.

 

Vražja nogometna druščina mi je bila všeč in všeč mi je bilo, ker smo bili zunaj.

 

Na šolski »plaži« je bilo zanimivo. Prebral sem trinajst strani.

 

Zelo rad berem Pet prijateljev. Šolska »plaža« mi je bila všeč in upam, da jo bomo še imeli. Me zelo umirja. Prebral sem štiri poglavja – 26 strani.

 

Knjiga je bila smešna in zanimiva. Všeč mi je bilo, ker smo brali na svežem zraku in da smo se lahko poglobili v zgodbo.

 

Brala sem zgodbico Janko in Metka. Ura slovenščine mi je bila zanimiva, saj smo brali zunaj na »plaži«. Knjigo sem prinesla od doma skupaj z brisačo.

 

Na tej »plaži« sem se imel v redu. Bral sem o dečku, ki je imel poškodovano nogo in je o tem pripovedoval.

 

Bral sem knjigo Butalci pa večkrat bi lahko brali na »plaži«.

 

Branje mi je bilo všeč, čeprav nerad berem. Bral sem Pet prijateljev – Letala v viharni noči. Branje je bilo učinkovito, saj sem poleg branja dihal svež zrak.

 

Brala sem Piko Nogavičko, sem se sproščala in prišla do strani 14.

 

Brala sem knjigo Mali princ, ob kateri sem uživala. Bilo je povsem drugače kot branje v učilnici ali doma.

 

Vse te misli mladih bralcev nas opogumljajo, da naš trud za ljubezen do knjig ni zaman in da bodo nadaljevali s širjenjem slovenske besede.

 

Mentorica: Sonja Lenarčič

 

Oglejte si tudi