Logo MojaObčina.si

Ljubljana

Deli
Avtor: Moja Občina,

Srajce krožijo

O problematiki tekstilne industrije smo že veliko pisali in opozarjali, s projektom Tekstilnica pa smo se Ekologi brez meja problema rabljenega tekstila tudi aktivno lotili. Projekt se je sicer zaključil, a ena od njegovih najbolj prepoznanih zapuščin je še vedno med nami – tradicionalna mesečna izmenjava rabljenih oblačil Tekstilnica, ki gostuje v prostorih Waldorfske šole v Ljubljani.

Začetki so bili precej sramežljivi, saj je imel izraz »rabljeno oblačilo« negativen prizvok – enačilo se ga je s pomanjkanjem, revščino, bedo, neuspehom. Zelo se je bilo potrebno truditi, da so se tabuji začeli rušiti in da je zdaj izraz »rabljeno oblačilo« sinonim za ekološko ozaveščenost, ponovno uporabo in borbo proti pretiranemu potrošništvu.

Okoljska odgovornost in ekološka ozaveščenost sta postali tudi del marketinških prijemov. Saj veste, takoj ko slišimo, da se je ena modna znamka nenadoma začela zavedati negativnih vplivov tekstilne industrije na okolje, zastrižemo z ušesi, zaploskamo in jo podpremo. V marsikateri trgovini so že zabojniki v katere lahko odvržemo naša stara oblačila in potem dobimo popust ali kakšno drugo ugodnost, pa še fino se počutimo zraven. Ste se že kdaj vprašali, kje potem pristane vaša ponošena majica? Ste trgovca vprašali? Ste dobili konkreten odgovor? Ali pa se s tem vprašanjem ne ukvarjate in preprosto verjamete v pravljico s srečnim koncem?

Ekologi imamo radi pravljice, a ko gre za okolje še bolj ljubimo konkretne podatke.

Zato smo bili prijetno presenečeni, ko nas je k sodelovanju povabilo podjetje Ambient, ki v Sloveniji upravlja trgovine 7camice. Na dan so prišli z idejo, da lahko kupci prinesejo rabljene moške srajce in ob nakupu nove dobijo popust. Nič tako zelo novega, bi kdo rekel! Res, a nadaljevanje je bistveno drugačno. Stara srajca namreč ne bo zginila v črno brezno skrivnostnih zabojnikov, ampak jo bodo nemudoma dostavili nam, da jih obiskovalcem ponudimo na izmenjavah oblačil.

Mi vidimo to kot odličen primer povezovanja podjetja in okoljske nevladne organizacije in vzgled drugim.

Srajce krožijo in vsak nekaj dobi: trgovec – kupec – obiskovalec izmenjav – okolje. Sami zmagovalci!

Oglejte si tudi