Logo MojaObčina.si
DANES
23°C
7°C
JUTRI
22°C
9°C
Oceni objavo

Starejši se učimo. Zakaj in kako?

Starejši se učimo. Zakaj in kako? To je bil naslov strokovnega posveta z usposabljanjem za mentorje in vodje Univerz za tretje življenjsko obdobje (UTŽO) ter razširjene seje sveta SUTŽO 24. oktobra v Domžalah. Posveta sva se udeležili tudi predstavnici Društva DVIG UTŽO. Seznanili smo se s tem, kako pomembno je, da se človek uči in je aktiven tudi v tretjem življenjskem obdobju. 
Prof. dr. Ana Kranjc je opozorila na spremembe, ki jih doživimo ob odhodu v pokoj. Dejansko nas na to nihče ne pripravi in nas ne pouči, kako preživeti to dolgo obdobje. Z upokojitvijo izgubimo svoj socialni status, ki je bil vezan na službo. Zato moramo biti ustvarjalni in se vključiti v različne dejavnosti, da ohranimo svojo življenjsko silo. Ne smemo se zapreti, moramo se povezati, svoje delo opravljati z ljubeznijo in tako postati uspešni. Svojo življenjsko energijo ohranjamo z doživetji, pripadnost dejavnostim nas bogati, vodi nas k pozitivnim čustvom, ki nas ženejo naprej. V tretjem življenjskem obdobju se ne sprašujemo več, kaj si, pač pa, kdo si. Sami moramo programirati svoje delo in cilje. Nastaja nova podoba starosti, obdobje, ki lahko traja tudi do 30 let, je treba izkoristiti. Naša skrb je, da raziskujemo in delamo trajno. Vključevanje v UTŽO je zato bistvenega pomena za koristno in ustvarjalno preživetje tega časa, tega se zaveda tudi politika v Evropi.
Izredna prof. ga. Nives Ličen je govorila o tem, kako načrtujemo programe, izbiramo vsebine in določamo cilje pri izobraževanju starejših. Ko pripravljamo program, moramo razmisliti, kaj hočemo doseči, ljudi moramo pritegniti k raznolikim dejavnostim, pri katerih lahko uresničujejo svoje interese: kultura, šport, ustvarjalna, raziskovalna dejavnost … Pritegniti moramo tudi socialno zapostavljene posameznike. Dejavnosti nam omogočajo osebnostni razvoj, socialno in medgeneracijsko sodelovanje. Dobro vodeni programi, usposobljeni mentorji in motivirani udeleženci lahko veliko pripomorejo k razvoju, promoviranju in poznavanju lokalnega in širšega okolja ter s tem aktivno prispevajo k boljšemu življenju v domačem kraju.

Prof. dr. Marko Radovan pa je predstavil raziskovalno učenje, priložnost za učenje in delovanje starejših. Razvojna psihologija in nevroznanstvene raziskave ugotavljajo, da kognitivne sposobnosti s staranjem upadajo, vendar upad ni tako zelo strm. Na upadanje sposobnosti močno vpliva pomanjkanje stimulacije v okolju. Zato je za starejše še posebej pomembna telesna in miselna dejavnost. Zelo je pomembno, da smo kreativni in je ukvarjanje z intelektualno zahtevnimi aktivnostmi vpeto v skupnost. Občutek osamljenosti ima lahko velik vpliv na razvoj demence. Delati moramo proti socialni izolaciji starejših prebivalcev, ker je osamljenost pogosto vzrok zdravstvenih težav in s tem povezane umrljivosti. Učenje v skupini pozitivno vpliva na marsikatere dejavnike: upočasni upad kognitivnih sposobnosti in razvoj demence ter preprečuje pojav depresije.

Predavanja, katerih osnovne misli sem vam predstavila v članku, so potrdila naše vodilo, da mora biti tretje življenjsko obdobje aktivno, med seboj se moramo povezovati in po svojih močeh še vedno prispevati k razvoju  kraja in tudi domovine. V naši občini društvo DVIG UTŽO nudi številne dejavnosti: tečaje tujih jezikov, bralni krožek, študijske krožke, izdajanje revije, dejavnosti za otroke (več na iold.si), v katere se lahko vključite in s tem obogatite svoje življenje, navežete stike in preživite zanimivo in ustvarjalno starost.

 

Nika Gams 

Oglejte si tudi