Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
8°C
JUTRI
19°C
7°C
Oceni objavo

Kakšne turiste imamo in kaj pričakujejo od nas

»Slovenija je globalna zelena butična destinacija za zahtevnega obiskovalca, ki išče raznolika in aktivna doživetja, mir in osebne koristi,« je najnovejša strateška vizija slovenskega turizma, ki se sliši čudovito. V bistvu je kar malce zastrašujoča, kajne? Kako bomo to sploh dosegli, smo sposobni, imamo kar si želijo, kar hočejo ti zahtevni turisti, ki bi radi imeli mir, a se hkrati podili po naših gričih in kdove na kakšen način imeli »osebne koristi«??

 

Kar mirno. Slovenska turistična organizacija budno bdi nad aktualnimi in prihajajočimi trendi, analizira obisk, se pogovarja z gosti, spoznava njihove želje in potrebe ter na koncu pomaga tudi z orodji, ki nam lahko zelo koristijo pri interakciji z gosti. Vizija je analiza želj in potreb gostov, ki v Slovenijo prihajajo in so že seznanjeni z našim stanjem. Večinoma največji vtis naredimo ljudje s svojim odnosom, infrastruktura ni vedno na prvem mestu. Zaradi danosti, ki jih v Sloveniji imamo, pa nam v nasprotju z nami samimi, v bistvu precej zavidajo. Naš odnos do gosta oz. sposobnost uslišanja njegovih želja in potreb, da bo zadovoljen odšel in se še kdaj vrnil ter s seboj še koga pripeljal, pa zahteva obvladovanje analitike gostov.   

 

Za prepoznavo tipov oz. person obiskovalcev so v Slovenski turistični organizaciji izvedli projekt, ki je prinesel zelo koristne rezultate. Analizirali so kakšni gostje se največkrat pojavijo v naših krajih, s kakšnimi željami prihajajo in s čim jih bomo prepričali, da se bodo še vračali.

 

Trije glavni segmenti gostov

V osnovi ločimo tri glavne segmente obiskovalcev. V prvo skupino sodijo taki, ki iščejo doživetja - raziskovalci. V drugi skupini so tisti, ki jim je najpomembnejše druženje - družabniki, v tretji pa so taki, ki dajo poudarek na skrbi zase - muze. Znotraj vsakega segmenta je več različnih tipov, nekateri med njimi pa lahko hkrati zaradi sodijo tudi v drug segment. 

 

Raziskovalci

Med raziskovalce sodijo avanturisti, aktivne družine, zeleni raziskovalci, urbani ozaveščeni, sproščeni eskapisti in družabni foodieji. Kako jih prepoznati?

- avanturist (drzen, neodvisen, športen, spontan)

»Ko sem slišal, da se da v Logatcu leteti v vetrovniku, sem vedel, da hočem tja.«

- aktivne družine (športen, fokusiran, predan, spontan)

»Z avtom prideš lahko samo do mesta, s kolesom mnogo dlje.«

- zeleni raziskovalci (razgledan, vztrajen, logičen, preprost)

»Pomembna se mi zdi razvita infrastruktura za kolesarje, pešce in javni prevoz.«

- urbani ozaveščeni (iznajdljiv, odprt, vedoželjen, avanturističen)

»Za potovanje in raziskovanje nikoli nimaš premalo denarja. Lahko tudi couch-surfaš.«

- sproščeni eskapist (umirjen, pragmatičen, natančen, zadržan)

»Imam zapleteno življenje, zato potujem, ko le lahko.«

- družabni foodieji (užitkar, iskriv, vedoželjen, lenoben)

»Vedno odnesem nekaj steklenic vina domov.«

 

Družabniki

Družabniki so aktivni nostalgiki, družabni foodiei, urbani ozaveščeni, brezskrbni mladi, predane mame in urbani potrošniki.

- aktivni nostalgiki (družaben, previden, predan, moder)

»Tokrat sva spet obiskala Rusko kapelico, da vidiva, če je kaj drugače.«

- družabni foodieji (užitkar, iskriv, vedoželjen, lenoben)

»Vedno odnesem nekaj steklenic vina domov.«

- urbani ozaveščeni (iznajdljiv, odprt, vedoželjen, avanturističen)

»Za potovanje in raziskovanje nikoli nimaš premalo denarja. Lahko tudi couch-surfaš.«

- brezskrbni mladi (sproščen, preprost, brezbrižen, razigran)

»Tam smo posedali, pili pivo in se zabavali.«

- predane mame (odgovoren, resen, prijazen, praktičen)

»Pomembno mi je, da so otroci lahko svobodni, umazani in počnejo stvari, ki jih doma ne morejo.«

- urbani potrošniki (taktičen, očarljiv, priložnosten, opravljiv)

Vedno jem v restavracijah, vendar nikoli v isti dvakrat.«

 

Muze

V segmentu muz so lepotni razvajenci, večno mladi, urbani potrošniki in sproščeni eskapisti.

- lepotni razvajenci (urejen, zaposlen, nevrotičen, vzvišen)

»Udobna namestitev v termalnem centru je zame zelo pomembna.«

- večno mladi (miren, uglajen, moder, razgledan)

Ko pridem v Slovenijo občutim, da se tukaj življenje nadaljuje, podaljša.«

- urbani potrošniki (taktičen, očarljiv, priložnosten, opravljiv)

Vedno jem v restavracijah, vendar nikoli v isti dvakrat.«

- sproščeni eskapist (umirjen, pragmatičen, natančen, zadržan)

»Imam zapleteno življenje, zato potujem, ko le lahko.«

 

(Na naslovu:  

https://www.slovenia.info/uploads/dokumenti/raziskave/sto157_persone_ciljnih_skupin_slo_turizma.pdf 

boste našli dokument, ki vsebuje tudi informacije kaj konkretno zanima vsak tip obiskovalca, na kakšen način potuje, koliko zapravi, koliko časa si vzame za potovanje, kdaj se zanima za potovanje, na kakšen način, kakšen je njegov potovalni stil, kaj vpliva na njegovo odločitev, kaj so njegova pričakovanja in primarni ter sekundarni motivi za potovanje.) 

Segmentacija gostov ni namenjena samo marketingu in trženjskim usmeritvam za tiste, ki se profesionalno ukvarjajo s turizmom. Analiza lahko koristi tudi vsem nam, ki se slučajno srečamo s turisti v naših krajih in jim lahko zaradi poznavanja njihovih pričakovanj še polepšamo obisk Logatca. Nenazadnje pa lahko analiza pomaga tudi nam samim pri spoznavanju naših pričakovanj, potreb in posledično pravih destinacij, ki nam bodo dala tisto, kar si najbolj želimo.

 

Vir:

- Ministrstvo za gospodarstvo in tehnologijo; Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021,

- STO; Persone ciljnih skupin slovenskega turizma

 

Renata Gutnik

Višji svetovalec II, Občina Logatec

Oglejte si tudi