Logo MojaObčina.si

Mengeš

Deli
Avtor: Tina Drolc,

Trival antene uspešno podjetje iz Občine Mengeš o organski rasti podjetja in zadovoljstvu vseh, ki so vezani na delovni proces

V Občini Mengeš deluje uspešno podjetje Trival antene. O začetkih podjetja, izdelkih, razvoju in odnosu do zaposlenih smo se pogovarjali z direktorjem podjetja Miranom Kozjekom.

Trival antene je izvozno podjetje, ki glavnino prometa ustvari v ZDA, Aziji in drugih trgih izven Evropske unije. Kakšni pa so bili vaši začetki?

Naše podjetje se je razvilo iz enote podjetja Trival, ki je po razpadu Jugoslavije izgubilo ves trg. Matično podjetje je bilo sanirano s pomočjo Sklada za razvoj, t.i. Koržetovega sklada, naša dejavnost pa je bila opredeljena kot manj perspektivna in tako so nas odslovili. S sodelavci na programu anten smo združili odpravnine, pridobili še nekaj drugih sredstev in skupaj zbrali dovolj sredstev za odkup programa. S samim programom anten pa je nekdanje podjetje Svit (kasneje Trival) začelo že leta 1965, ko je izdelovalo antene za jugoslovansko vojsko.

 

Kakšen je vaš spomin na začetek?

Devetdeseta leta so bila turbulentna leta, spreminjala se je družba, ureditev, nastajala je država. Naše podjetje pa je v tem okolju začenjalo s svojo dejavnostjo, sredstva za poslovanje so bila omejena. Pa vendar smo se veselili novih izzivov, iskali nove trge. Takrat smo se usmerili na dve področji, vojaške antene in antene za civilne profesionalne potrebe, seveda pa vseskozi nudimo tudi druge specialne antene in antenske sisteme po naročilu.

 

Kaj je najbolj vplivalo na razvoj, preboj na mednarodni trg?

Ključna sta bila dva dejavnika, razvoj interneta in sodelovanje s podjetjem Harris, ameriškim proizvajalcem komunikacijskih sistemov. Podjetje je še danes eden naših največjih kupcev, vendar pa je bilo prav v ključnem trenutku priporočilo, da so z nami začeli sodelovati tudi drugi.

 

Že takrat, seveda pa tudi danes, je večina vaše prodaje usmerjene na tuje trge. S čim že 20 let navdušujete tudi najbolj zahtevne kupce?

V dvajsetih letih poslovanja smo ugotovili, da za preboj na tuji trg potrebujemo vrhunski izdelek. Ko smo kupcem pokazali, da smo zanesljivi in da lahko ponudimo kvaliteto, se je zgodil »domino« efekt. Danes 20 % prometa ustvarimo v državah Evropske unije, ostalo pa v Združenih državah Amerike in drugih trgih zunaj Evropske unije.

 

Kaj je danes vaš prodajno najbolj uspešen izdelek?

V preteklosti smo izdelovali antene za radioamaterje in mornarico, a smo jih opustili zaradi povečanega povpraševanja po ostalih proizvodih, predvsem po antenah, ki se uporabljajo na motilcih radiofrekvenčnega spektra (motilec frekvenčnega spektra onemogoči aktiviranje bombe na daljavo). Naš udarni proizvod zadnjih let pa so teleskopski antenski stebri, ki jih izdelujemo za največja podjetja v vojaški informacijski in komunikacijski industriji. Rad rečem, da delamo vse, razen radijskih, televizijskih in radioamaterskih anten.  

 

Če sem prav razumela ste nekaj izdelkov prenehali izdelovati, ker ste imeli porast povpraševanja drugih izdelkov. Zakaj ste niste odločili za povečan obseg dela?

V podjetju Trival antene podpiramo organsko, zmerno rast podjetja. To je pomembno za stalno kvaliteto, doseganje zadovoljstva strank in seveda zaposlenih. Naša proizvodnja temelji na zunanjem izvajanju, zato imamo le 15 zaposlenih in  občasno nekaj pogodbenih delavcev. Delamo v eni izmeni, najnižji neto prejemek pa ni nižji od 1000 eur. Za nas dobiček ni edino in glavno merilo, pomembno je tudi zadovoljstvo vseh nas, ki smo vezani na delovni proces.

 

Ali nam lahko zaupate še, kje imate proizvodnjo in koliko imate letnega prometa?

Večino sestavnih delov proizvedejo slovenska podjetja, večina iz bližnje okolice. V naših proizvodnih prostorih potem to vse skupaj sestavimo, testiramo, zapakiramo in odpremimo kupcu. Kot pravi izvoznik kupujemo doma, sodelujemo s približno stotimi podjetji in prodajamo na tuje. Podjetje ima nekaj manj kot 5 milijonov evrov prometa na leto.


Besedilo: Tina Drolc

Fotografija: Arhiv podjetja

 

 

 

Oglejte si tudi

Komentarji

Za komentiranje se morate prijaviti.
Na ta prispevek še ni komentarjev. Bodi prvi!