Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
4°C
JUTRI
18°C
6°C
Oceni objavo

Dnevi pospeškov in nasmeškov v CUDV Radovljica od 8. - 9.6.2017

V Centru za usposabljanja, delo in varstvo Radovljica so v četrtek in petek, 8. in 9. junija, organizirali Dneve nasmeškov in pospeškov. Rdeča nit dvodnevnega družabno-športnega druženja je bilo predstaviti, kako se osebe s posebnimi potrebami vključujejo v običajne delovne kolektive in športne dejavnosti ter razvoj posameznika s pomočjo povezovanja in sodelovanja. – Kot velik uspeh centra štejejo, da se njihovi varovanci udeležujejo rednih tekaških dogodkov po Sloveniji s pomočjo nove pridobitve, posebnega vozička, ki omogoča tek z gibalno ovirano osebo. - Z Biseri, blagovno znamko zahtevnejših izdelkov iz gline in tekstila ter umetniških slik, dosegajo, da se njihovi varovanci usposabljajo in zaposlujejo v običajnih delovnih okoljih, prilagojeno njihovim sposobnostim.
V CUDV Radovljica so ponosni, da sta tek in tekaško druženje postala vrednota. Tako so letos tretjič organizirali tekaško prireditev »NAŠ TEK«, na kateri je teklo okrog 80 varovancev, staršev, predstavnikov drugih centrov iz Slovenije, članov  atletskih, drugih športnih klubov ali društev ter podporniki centra. Tekmovali so v štirih kategorijah: teku z vozički, teku na 1.500 metrov, teku otrok in kros teku.

 

Posebnost letošnjega »NAŠEGA TEKA« je bila, da so varovanci na njem prvič sodelovali na posebnem vozičku, ki omogoča tek z gibalno ovirano osebo. Pri pripravah na tek so pomagali terapevti Centra. Na novo pridobitev, ki jo imajo prvi v Sloveniji so v CUDV Radovljica posebej ponosni. Voziček sta premierno preizkusila Dejan Celik in trener Jure Vajs na letošnjem dobrodelnem teku »Wings for life« v Ljubljani, z njim pa so tekli tudi na Poslovnem teku trojk na Bledu. Dejan Celik pravi, da voziček »leti kot formula«. 

 

Tekači brez »posebnih« kategorij, tudi na maratonu

Nakup tega vozička je rezultat dosedanjih prizadevanj, da bi tekaško izkušnjo doživelo čim več varovancev. V CUDV Radovljica so z vztrajnim delom in s povezovanjem z drugimi centri, s posamezniki, podjetji in z organizacijami v Sloveniji spodbudili, da se osebe z motnjo v duševnem razvoju ali gibalno ovirane osebe lahko udeležujejo rednih tekaških dogodkov. Za to ne potrebujejo posebnih kategorij, temveč enakovredno tekmujejo z drugimi tekači na vseh razdaljah. Lani so se varovanci CUDV Radovljica na Ljubljanskem maratonu preizkusili na 10, 21 in dva med njimi celo na 42 km. S tem so si prislužili občudovanje in spoštovanje med vrstniki, zaposlenimi in številnimi posamezniki.

 

Zaposlitev in usposabljanje v Vili Podvin in hotelu Astoria Bled

V četrtek, 8. junija 2017, so organizirali druženje na vrtu, na katerega prav tako tradicionalno povabijo vse starše in tiste, s katerimi tesno sodelujejo. Pripravili so zabavne igre in podelili priznanja štirim  varovancem, ki končujejo šolanje. Predstavili pa so tudi, kako se nekateri varovanci vključujejo v nova delovna okolja. To so dosegli z vzpostavitvijo Biserov, nove in zaenkrat edine tovrstne blagovne znamke iz programa zahtevnejših likovnih in grafičnih umetnin ter uporabnih izdelkov iz gline in tekstila.

 

Izdelke blagovne znamke Biseri, ki jih ustvarjajo spretne roke varovancev pod vodstvom strokovnega osebja CUDV Radovljica, so prvič predstavili decembra lani v Vili Podvin skupaj z vrhunsko ekipo kuharskega chefa Uroša Štefelina. Varovanci so izdelali unikatno keramiko, sodelovali pri pripravi jedi in jih pomagali postreči.

 

Slađana Anderle, direktorica CUDV Radovljica, izpostavlja: »Plod sodelovanja in povezovanja z Vilo Podvin za lanski dogodek je, da naši varovanci za Vilo Podvin redno izdelujejo unikatno keramiko po naročilu. Še več – po uspešnem sodelovanju pri adventni večerji, dva varovanca dvakrat tedensko delata v Vili Podvin. V hotelu Astoria Bled, ki je učni hotel Visoke strokovne šole za turizem in gostinstvo Bled, pa so nekaj varovancev našega centra sprejeli na usposabljanje za pomočnika sobarice in pomočnika čistilke, Sandra pa je dobila priložnost, da se usposablja za slaščičarko, ki je zanjo sanjska služba. Na to smo še posebej ponosni, saj s tem uresničujemo poslanstvo Biserov v širšem pomenu.«

 

Namen vzpostavitve blagovne znamke Biseri je izpostaviti unikatnost izdelkov in oseb z motnjami v duševnem in telesnem razvoju. Predvsem pa, da bi dobili priložnost tudi v običajnem delovnem okolju. Z delom, ki ustreza njihovim sposobnostim, se lahko aktivno vključijo v družbo ter obogatijo kolektive sodelavcev bodisi  s svojimi  unikatnimi izdelki bodisi z aktivno vključenostjo v različne procese dela.

Oglejte si tudi