Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
-0°C
JUTRI
19°C
3°C
Oceni objavo

Eksperimentiramo: ZMOREM, ZNAM, VEM

Pri naravoslovnih dejavnostih se otrok uči strategij mišljenja in raziskovanja. Odrasli otroke spodbujamo in jim dajemo možnosti, da sprašujejo in eksperimentirajo. Z opazovanjem, opisovanjem in eksperimentiranjem se učijo sami poiskati odgovore. Spoštujemo njihov način razmišljanja in metode dela ter jih spodbujamo, da svoje izkušnje opisujemo. Pri tem ugotovitve otrok ne označujemo kot napačne, temveč kot eno od možnih razlag.
Predvsem je pomembno, da odrasli spodbujamo in vodimo otroke k »pravilnim rešitvam«, ne pa da jim rešitve predlagamo. Pri eksperimentiranju vodimo otroke z vprašanji, na katere lahko odgovorijo le, kadar opravijo poskus ali opazujejo. Zato se učenje naravoslovja lahko začne takrat, ko so otroci najbolj radovedni, to so predšolska leta.

 

V času po praznikih smo začeli z odkrivanjem in spoznavanjem lastnosti voska. Na koncu poskusov so otroci še sami narisali sveče na list papirja.


Za zaključek še komentarji otrok:

  • »Vosek je bel, majhen, videti je kot riž.«
  • »Ko vosek primemo, je lep občutek, mehak in gladek.«
  • »Sveče so pisane, zelene, okrogle, medene, vanje lahko damo sivko.«
  • »Na svoji sveči voham med.«
  • »Svečo smo naredili iz voska, notri smo dali voščenko in jo topili na kuhalniku.«

 

Tekst in foto: Ines Leskovšek

Oglejte si tudi