Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
5°C
JUTRI
23°C
6°C
Oceni objavo

Na usposabljanju več kot 300 voznikov

Za uspešnost intervencije smo odgovorni vsi: tako tisti, ki hitijo na pomoč, kot drugi udeleženci v prometu, saj jim lahko s svojim ravnanjem pomagamo ali pa jih pri opravljanju njihovega poslanstva oviramo.

Ker se vsako reševanje ob klicu na pomoč začne na cesti, si v AMZS že vrsto let prizadevamo, da z našimi programi pomagajo do varnejše vožnje tudi voznikom intervencijskih vozil. Ena najboljših možnosti za pridobivanje znanj in nadgrajevanje vozniških izkušenj je usposabljanje na simulatorju intervencijske vožnje.

Letošnjega se je od 16. januarja do 9. februarja udeležilo več kot 300 voznikov intervencijskih vozil, večinoma gasilcev. Kako takšna usposabljanja potekajo, zakaj so pomembna oziroma kako pomagajo voznikom intervencijskih vozil pri opravljanju njihovega poslanstva, kakšna naj bi bila intervencijska vožnja, da bo voznik čim hitreje, hkrati pa s čim manj stresa in napora prispel do mesta reševanja, je bilo le nekaj vprašanj, na katera so odgovore poiskali na  novinarski konferenci, ki so jo v AMZS organizirali v sodelovanju z Upravo Republike Slovenije za zaščito in reševanje, Gasilsko zvezo Slovenije in Združenjem poklicnih gasilcev Slovenije.

Kot je povedal Franci Petek, poveljnik Gasilske zveze Slovenije, je v GZS okoli 50 tisoč operativnih gasilcev, ki so vsi potencialni vozniki intervencijskih vozil. »Zagotovo je velik izziv, kako takšnemu številu gasilcev zagotoviti, da bodo za vožnjo ustrezno usposobljeni. Vesel sem, da se zadeve premikajo – takšen simulator je namreč priložnost, da se čim več operativcev udeleži tovrstnih izobraževanj.« Ob tem je še dejal, da se je treba zavedati, da se za prostovoljnega gasilca odhod na pomoč običajno začne že od doma, od koder se do gasilskega doma pelje z osebnim vozilom, kar zagotovo predstavlja večje tveganje za nastanek prometne nesreče – takšen voznik je namreč z mislimi že na intervenciji. »Do prihoda v gasilski dom nihče od gasilcev ne ve, kateri bo vozil intervencijsko vozilo, šele tam se potem določi najbolj izkušen, se pa seveda zgodi, da najizkušenejšega ni. Za nas je torej izjemnega pomena, da tudi tistim z manj izkušnjami povemo oziroma jih ozavestimo, da je veliko bolj pomembno priti do nesreče, četudi morda nekaj minut kasneje, kot pa sploh ne priti,« je poudaril Petek. Dodal je še:

"Tudi na intervencijski vožnji je treba upoštevati, da je voznik odgovoren tako za svojo varnost kot varnost sopotnikov in drugih udeležencev v prometu ter ne nazadnje za vozilo."

Na sliki: Člani iz PGD Ložnica pri Žalcu.  Prvi z leve pa je inštruktor varne vožnje Danijel Granda, ki je v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem vodja usposabljanj za voznike intervencijskih vozil, sicer pa je tudi sam gasilec, aktiven v PGD Vransko.                                                                       T. T.

Oglejte si tudi