10 let Vandrovk

Drage Vandrovke  in Vandrovčki, prav lep prisrčen pozdrav.  Pozdrav velja tudi  Elici Brelih predsednici DU Vrhnika, vodniku Milanu Jermanu, Dragici Pelan in Mileni Svenšek.  V veliko veselje mi je, da smo se danes zbrali v takem številu, da bomo praznovali 10 letnico naše pohodniške skupine Vandrovke.

In, kako se je vse skupaj  začelo? Z Mileno Svenškovo, sva bili najprej v pohodniški skupini Zimzeleni in tudi kar nekaj z njimi prehodili, seveda njihovi pohodi so kar zahtevni, po več ur trajajo in začeli sva razmišljati o skupini, ki bi imela krajše in lažje poti. Milena je to željo predlagala na DU Vrhnika in ta predlog jim je bil všeč in tako je nastala  nova lažja pohodniška skupina za pohode po Vrhniki in okolici Vrhnike. Dali smo ji naziv :« VANDROVKE«.  Namen te skupine je: »vse za zdravo življenje, dobro počutje in druženje«. Sestajati smo se začeli enkrat tedensko ob torkih in to še danes drži.

In v mojem dnevniku in albumu piše takole:  11.03. 2008 smo začeli z novo pohodniško skupino. Ta skupina bo imela pohode v okolici Vrhnike, to bodo lahke ture 2-3 uri in bodo potekale vsak torek. Prvi torek smo se podali na Štampetov most. Vreme je bilo deževno, ampak ravno ta čas, ko smo hodili ni padal dež. Vodila je Končan Vika«. Udeleženih je bilo 7 pohodnic.

No in tako se je začelo, ne glede na vremenske razmere smo se pridno udeleževale pohodov. Na predlog  Elice  Brelih pa smo se z avtobusom odpeljali na prvi pohod izven Vrhnike 22.09. 2009. »Ti izleti so nagradni,ker tako vztrajno hodite vsak torek.« je dejala Elica. Prva pot nas je vodila na Pokljuko in zadovoljstvo je bilo veliko. Od takrat naprej redno enkrat mesečno hodimo po izbranih poteh po  Slovenji, če le vreme dopušča. Poti pa so prilagojene našim zmogljivostim. V vseh 10 letih smo imele 48 pohodov po naši lepi Sloveniji. Pohodi so skrbno načrtovani in pot nas je vodila po Primorski, Gorenjski, Dolenjski, Zasavju, Istri in povsod je lepo bilo. V začetku leta 2012 smo se prvič usedli za mizo in naredili plan pohodov za leto 2012.

Moje fotografiranje se je začelo s tretjim pohodom 25.03. 2008. Nastalo je mnogo fotografij, moji albumi in računalnik se polnijo in me spominjajo na lepe dni. Ta pohodniška skupina ,DU Vrhnika in vodniki  nam je dala veliko lepih izletov za katere se lepo zahvaljujem v imenu skupine. Verjetno ne bi nikoli videli toliko lepega, kod smo v teh desetih letih Če omenim samo nekaj krajev: Zajamniki, Otlico z otliškim oknom, Blejski vintgar, Po Jurčičevi poti,Vremščica, Menina planina, Kosovelova pot,  Šija - Kofce, Mrzlica, Čelkov vrh, Poti ob morju, Po poti Alme Karlin pa še in še bi lahko naštevala…..

Na seznamu je zapisanih 43 pohodnic in 3 pohodniki, število udeleženih se giblje od 16 do 30, ko pa gremo na mesečni pohod pa nekje do 40 pohodnic. Nekaj pohodnic je prenehalo s pohodi, nekaj je prišlo na novo, nekaj nas je stalnih. Smo vse članice DU Vrhnika in od letos tudi članice Planinskega društva Vrhnika. Najstarejša članica je Nada Mole in nam je vsem za vzor, sledi ji Vika Končan, Zalka Gararafolj itd. Seveda, moram omeniti tudi moške pohodnike. Andrej in Marko nam delata družbo, sta zelo prijetna in družabna in naš Milan jima pomaga. Milan in Elica sta odlična vodnika, ki poznata vse poti in stezice. Veliko rožic in rastlinja smo spoznali. Hvala, Milan in Elica! Tudi Jože Brelih je nekajkrat šel z nami.  Žal, nas je pa zapustil Miha, ki ga je kruta bolezen iztrgala  iz naših vrst v avgustu 2016.

Tudi med poletnimi počitnicami korak ne zastane. Zberemo se ob 7,00 uri zjutraj, ko je še hladno in hodimo  po krajših poteh do 9,00 ure. Največkrat vodita  Nada  in Minka. Po končanih pohodih pa se naše druženje  že 10 let nadaljuje ob dobri kavici ali čaju, če smo na Vrhniki, se najraje okrepčamo v gostilni Kranjc in Franci nam nudi gostoljubje. Kar nekaj kavic smo spili v desetih letih,«koliko ?« to pa izračunajte sami. Tudi na rojstne dneve pohodnic se spomnimo.

Vse o naših pohodih,doživetjih in o lepi naravi pošiljamo prispevke  in fotografije na spletno stran za starejše »Info seniorji«, »moja občina.si« in na »Naš časopis« in odziv je dober. Jaz objavljam tudi na facebooku in,vsi uporabniki moji prijatelji FB nas hvalijo kako smo vztrajne in želijo nam še veliko dobrih pohodov.
Še nekaj besed bi namenila našim vodnikom in vodnicam Vandrovk. V začetku naših pohodov so se ob torkih izmenjavale pri vodenju skupine Vika, Zalka, Elica in Dragica. Sedaj vodijo po okolici Vrhnike: Ana, Anka,Andrej, Milena, Minka, Vesna, Milevka, Fani, Danica  in  Majda.  Ko pa smo začeli s pohodi po Sloveniji pa je največkrat vodila Elica, nekaj pohodov tudi Zalka in Vika. Sedaj pa že kar nekaj časa vodi mesečne izlete Milan Jerman. Vsi imajo veliko znanja in razgledanosti. Spoznali smo veliko novega,spoznali  veliko novih poti, lepih planinskih koč in še bi lahko naštevala, saj se narava zelo bogata in je kaj videti.

Lepo je to,da naše tretje življenjsko obdobje popestrimo z našimi pohodniškimi torki,z lepo naravo in druženjem. Seveda, je pa varnost  pohodnic na prvem mestu. Do sedaj so se vse naše poti kar varno iztekle, ni bilo nobenih nezgod. Imele smo enkrat srečanje z nevihto. Ko smo se vračale z Mrzlice nas je presenetila nevihta. Ko smo prišli do avtobusa je dež ponehal, mi pa smo bile mokre, ko miške. Najprej smo malo presenečeno gledale, nato pa se je vse sprevrglo v dobro voljo.

Seveda, ne bi potekalo tako gladko, če ne bi naša Metka Grom tako vestno skrbela za naše finance in nas telefonsko pozvala na izlete. To ji vzame kar nekaj časa in skrbi. Tudi za naše majice je poskrbela in od danes naprej jih bomo skrbno nosile in bo naš prepoznavni  znak  Vandrovk. « Metka, hvala !!«

Upam, da sem, vse obdelala v tem kratkem poročilu, če sem koga izpustila, mi naj ne zameri. Še veliko bi lahko pisala…. Ob koncu vam želim prijetno praznovanje in dobro počutje.  Franciju pa hvala za gostoljubje.  Za v bodoče pa mnogo zdravja, še veliko dobrih pohodov, druženja in veselja v prelepi naši Sloveniji. « HVALA VSEM,KI STE KARKOLI PRIPOMOGLI IN PRISPEVALI PRI NAŠI USPEŠNI DESETLETNICI ». SREČNO !!